onsdag 17 februari 2010

en onsdag

å så var det onsdag. sov lite oroligt i natt så när roggan bajkade till jobbet så somnade jag om och sov till tio i tio. galet länge!
har nu drömt den första "riktiga" drömmen om mamma sen hon somnade in. hittills har alla drömmar hon varit med i utspelat sej på lasarettet och det där otäcka ljudet har hela tiden funnits med.
i natt var hon med mej och hjälpte mej att handla barnkläder och när jag sen vaknade till var det som om att det hänt på riktigt. jag har hellre sådana mysiga drömmar än de där andra mardrömmarna som hela tiden spelar upp samma sak.
jag skulle oxå köpa kläder till mej i drömmen och då påminde hon mej om att inte ta för tunna färgglada kläder eftersom jag svettas så mycket och så lätt nu för tiden. det hade hon verkligen rätt i! jag svettades mycket innan graviditeten men nu är det löjligt! jag blir genomsvettig av minsta lilla. ett litet ombyte i väskan är numer ett måste...fräscha ullis...NOT!

svullna fötter och svullna händer dök upp hos mej igår. vet inte riktigt om jag är så nöjd med det..... fick ta av mej förlovningsringen ty den började att göra ont och det var nog tur att jag tog av den för om jag väntat ett par timmar till så hade den nog suttit som ett skruvstäd. fötterna är sådär sköna att gå på.....och fingrarna ser ut som korvar. mycket klädsamt. nej.

gjorde en finfin beställning på nätet igår. av en slump ramlade jag över en sida som sålde sååå fina smycken och de var praktiskt taget gratis! först var det rea och dessutom fick man en ytterligare "februari-rabatt". kan inte skriva så mycket mer ty jag beställde en present till en väninna oxå och läser hon detta så blir det ju ingen överraskning....får återkomma med bild när leveransen kommit.

efter några veckors tjatande från min långa sambo så packade jag bb-väskan igår eftermiddag. hade fått så många bra tips på vad man ska ta med så det gick ganska smärtfritt om jag får säga´t själv. och det får jag ju!

Inga kommentarer: