tisdag 13 april 2010

En solig tisdag

Solen sken från en klarblå himmel och jag och Teodor promenerade ner till Nygård där vi mötte Roggan. Väl där skrev vi på faderskapsintyg så nu är Roger pappa "på riktigt". Sååååå fånigt! Hade vi varit gifta så hade han stått som pappa automatiskt men nu är vi ju "bara" förlovade och då måste man skriva på.
Känns gammalmodigt på något sätt med det där men man förstår ju att det måste finnas. Har fått veta att om jag varit gift med någon annan och skilsmässan inte gått igenom, så hade den förste mannen per automatik stått som fadern. Tokigt.

Tog sen en längre prommis i det fina vädret. Köpte mej en korv och mos och satt i parken vid kyrkan och njöt av fågelkvitter. Ja en motorsåg gjorde sitt bästa för att överrösta pippifåglarna men det gjorde inte så mycket.

När vi kom hem så vaknade lilleman och han var sen vaken i stort sett hela kvällen och hungrig som en varg. Undrar hur mycket han gått upp i vikt sen vi vägde honom förra veckan. Jag ska till BVC i morrn så då får vi se.

När han var matad, mätt och belåten, så badade vi honom och han njöt för fulla muggar. Det känns bra att han gillar att bada så mycket. Tog lite fina kort på honom men har inte lagt över dem på datorn än så det kommer längre fram.

Teodor sussar nu så gott så gott och Roger och jag har turats om att massera varandras ryggar och axlar. Det tar på krafterna att bära på en liten bebbe, fast han bara väger dryga 3 kilo.....

Förberedde sen lite för visningen av vår lya i morrn em. Det vore himla skönt om donnan som ska se på den bestämmer sej för att ta den. En punkt att strecka av på "att göra-listan".

Nu skall jag lägga upp fossingarna på soffan och se hur lång tid det tar innan mina sammetsbruna far igen för idag.

Natti natti

Inga kommentarer: