söndag 11 april 2010

Vilken härlig dag!

Jag måste så klart börja med att skriva att idag var Teodor beräknad att komma. Det brydde han sej inte om för han ploppade ju ut till oss för snart 3 veckor sen....

Förra året den 11 april så satt jag och Roger i vårsolen på en bänk utanför kyrkan och där friade Roger till mej! *lycka*

Så tillbax till dagens datum.

Vaknade av ett litet knyte som gnydde. Det gjorde inte så mycket ty i natt turades jag å Roger om att mata vår guldklimp vilket innebar att jag fick sova i 6 timmar i sträck!!!!! SEX TIMMAR!!!!! HURRA!

Vi åt låångfrulle och sen gjorde vi oss i ordning och gick ut i solskenet. Under en klarblå himmel promenerade vi till konditori Bivur och där fikade vi med Anna, Stephan, Per och Lotta. Teodor uppfärde sej exemplariskt. Han låg i famnen hos Lotta och tittade med stora ögon tills han somnade som en stock.

Vi promenerade vidare och hälsade på Teodors farmor för första gången. Det bidde oxå ett trevligt besök och den lille fick med sej inte mindre än FYRA nya gosedjur. Det är snart fullt i hans lilla vagga....

Promenerade sedan vidare och hamnade hemma hos pappa. Jag hade en lite jobbig dag igår då jag oroade mej för att den här dagen skulle bli jobbig eftersom det idag är mammas födelsedag. Min mams skulle ha fyllt 60 år idag och det känns mycket mycket märkligt att inte fira henne. Födelsedagar har alltid varit speciella i vår familj och de har handlat mycket om att bara umgås.

Så promenerade vi vidare och gick en stooor omväg innan vi strosade hemåt.

Väl hemma lagade vi i ordning tacos som vi mumsade i oss och sedan kom Rogers kompis Susanne på besök för att titta på vår goding. Vi fick 2 superfina bodysar. Tänk vad man får mycket babykläder!

Nu är uret ca halv 9 och jag och mitt hjärta (och nu menar jag mitt atora hjärta..)ligger i varsin soffa och tittar på Brothers and sisters medans lillen är nymatad och snusar gott på våran säng. Har vi tur så sussar han tills framåt 11 innan det är dax för påfyllning.

Här är killarna som äger mitt hjärta.

Inga kommentarer: