tisdag 27 april 2010

urnsättning

kl.14 möttes vi på kyrkogården, jag, roger, teodor, pappa, fredrik, patrik, farmos, berit, karin och marianne. vi samlades först inne i kyrkan där mammas vita urna stod på ett litet bord tillsammans med en bukett röda rosor och ett änglaljus.

patrik bar ut urnan under armen till tonerna av kyrkklockorna. vi gick ner till mammas viloplats och där firade patrik försiktigt ner urnan i hålet. vi satte blommor i vaser, lade en bukett med rosor i hålet och jag lade ner en fin vit liten sten som det stod "saknar dej" på. så har hon den för alltid med sej. ♥♥♥

jag var nervös inför urnsättningen i söndags ochsov lite oroligt i natt men det gick bättre än vad jag trodde. trvärtom var det för pappa. han hade inte trott att det skulle bli så pass jobbigt som det blev. så olika man kan reagera och tur är väl det.

efter vårt avsked var det fika hos pappa på altanen. det var +17 grader så jackan åkte av under promenaden dit. ljuvligt!

kl.17 hade vi tvättstugan så vi gick hem lagom till det.

en skön och lugn afton. i alla fall till att börja med. sen kom tröttheten till mej och det var som om att spänningen inför urnsättningen släppte och jag blev både ledsen och lättirriterad. stackars roger. det är inte alltid han hänger med i mina humörsvängningar, men han gör ett tappert försök!

nu sitter jag i vardagsrummet och matar teodor. det är 10,4 grader vamt ute och klockan är 04.27. fåglarna kvittrar högljutt och det känns som om att våren är här på riktigt! underbart!

kl.12 idag skall jag luncha på gillet med roger, fredrik och fredriks kompis lena. det var visst grillspett med vitlökssås. låter mumma!!!

Inga kommentarer: