tisdag 15 juni 2010

s o l

den stora gula..ja den har man inte varit bortskämd med den här våren och sommaren. halva juni har gått å benen e fortfarande vita. inte bra. inte bra alls. å då har ja ju varit ute å prommat så gott som varje dag så nån form av brun nyans borde ha infunnit sej men icke.

ska promma ner t big inn m berta idag. hon ville spana lite på h&m å lindex. själv ska ja handla på willys. känns som om att ja skrivt detta förr...igår??

roger sussade illa i natt. igen.
han for t jobbet tidigt. igen.
d ska bli skönt när han får semester om 2 veckor. då kanske han kan släppa jobbet, åtminstone för ett par veckor så vi kan njuta av varann å lilleman å solen å ledigheten å god mat å en god natts sömn....

ryggen har varit gansla tarvlig mot mej i natt. har bullat upp m kudde i svanken, funkade ej. bullade upp under onda höften, funkade inte. blir sååå trött av att inte kunna få sova ordentligt. ja d får ja ju inte i vanloga fall heller eftersom mitt lilla hjärtegull vill ha lite mat om nätterna, men om inte värken vore så skulle ja ju kunna sussa skönt mellan matningarna. så tänker jag men tydligen inte min rygg/höft. får ta ett snack med dem.

har haft några jobbiga dagar. har funderat så mkt på mamma å åter igen hur jävla orättvist d känns att hon inte fick vara med njuta av teodor.
jag ringde på pappas mobil härom dagen å plösligt hoppade mobilsvaret igång och där var mamma. precis som vanligt. precis som om ingenting hänt. för ett ögonblick tänkte jag " ha! d va d ja trodde! ett grymt skämt alltihop å att mamma egentligen lever." konstig tanke, jag vet, men d va d första som ploppade upp i huvudet. rösten var så nära å så levande å så glad, precis som mamma.
sen slog det mej med en sån kraft att jag knappt kunde andas, att hon är borta å att hon aldrig mer kommer tillbax. fick ringa t roger på jobbet å han satte sej på cykeln å kom hem. han ÄR verkligen min prins på alla sätt å vis.

vissa dar känns d "bättre", då kan jag tänka på mamma utan att få ont i hela kroppen eller bryta ihop t en liten gråthög. andra dagar fins hon på näthinnan hela tiden å d känns bara som ett enda stort mörker.
sorgen över att hon "missade" teodor, den kommer nog alltid att göra ont.

3 kommentarer:

Anna sa...

Åh Ullis... 100 varma kramar till dig!

sara sa...

jag har tänkt mycket på underbara gunnel det sista. röjde i ett djupt skåp häromdan och hittade en tygpåse med hennes läppstift och kopia på hennes ledighetsansökan till thailandsresan....av någon anledning har det hamnat där. kändes helt ogreppbart och tiden stannade en stund. man får vara glad att ha fått äran att ha en så kärleksfull människa i sitt liv en stund i alla fall. en stund som blev kortare än vad alla trodde. gunnel <3 hoppas lilleman och ni mår bra. tänker på er!

Ullis Gullis sa...

tack min finaste finaste anna!

ja du sara, jag tänker mkt å ofta. vissa dagar kanske för mkt men på nåt konstigt sätt så tar man sej ändå framåt, hur jobbigt d än är. å d e väl tur d.
vi mår strålande å lilleman växer så d knakar!
hoppas allt e bra m dej.
kram