lördag 6 mars 2010

A big kick!

Men jisses så det sparkar och vobblar runt i magen! Är det månne den lilles sätt att tacka för den goda indiska maten som jag moffade i mej igår afton???
Chicken Tikka Sizler mumsade jag i mej på Restaurang Karishma i Örebro i sällskap av Roggan, Jessica, Tommy, Lillis och Maria. Vad Tikka Sizler är? Jo det är grillad kycklingfilé med smak av lime, tandoori, vitlök, ingefära och mynta. Vi fick ett gäng små byttor med olika innehåll till maten; raita, en grön superduperstark smet, vitlökskräm, 2 olika röda "tikka-såser" och så a lot of rice. Vi åt även vitlöksnaanbröd. Såå gott!!!
Vi kom hem vid halv 10 och då stupade jag i säng. Det tar på krafterna att vara igång en hel dag...

Pappi hämtade mej strax före 10 och vi for till Västerås; Erikslund, Hälla, Svennes vitvaror. Åt lunch på Nisses och sen bidde det ett besök på Bäckby hos moster med familj. Det råkade visst bli lite mat där oxå... Galet, jag vet...

Kom hem från V-ås strax efter 17 och då hann jag vila ryggen i typ tjugo minuter innan Roggan kom hem och vi for och hämtade upp Jessica och Tommy och sen begav vi oss mot Örebro och den indiska restaurangen.
En heldag med andra ord....och det kändes rejält i rygg, ben och kropp. För att inte tala om nästäppan och bruset och ljudet i öronen... Ganska utmattande.

Men hur som helst å trorts alla krämpor, så var det en mycket angenäm fredag!

Halva lördagen har gått och Roggan är på bio. Bio Kontrast har nån slags bio-dag för medlemmar. Jag passar på att vara hemma och kurera mej. Hoppas främst på att ljudet i öronen skall släppa. Har ju ätit Rinexin sen i måndags så det borde ske en förändring...
Solen skiner från en klarblå himmel så egentligen borde man ta sej ut, åtminstone på en liiiten prommis men kroppen orkar inte idag. Får bli i morgon istället. Hoppas på sol då med!

I afton skall Roggan på Ögir with da boys för att se Torsson. Inget för mej det heller men jag ska kolla på Andra chansen så det går ingen nöd på mej...hihi...

nehej, dax att tippa omkull mej igen och vila min stackars rygg. Fick låna ett bäckenbälte av Jessica igår och det är riktigt riktig skönt! När jag letade efter en bild på ett gravdibälte så ramlade jag över en bild på en menskopp. 329 pix kostar en sån. Känner inte till någon som provat en sån?!Är nog inte heller spekulant på att testa...

Inga kommentarer: