tisdag 15 mars 2011

en bra dag

jag vaknade halv 7 å var pigg som en pelikan. gick upp å gjorde mej i ordning å vid 7 vaknade lillen. vi åt frulle å sen vid 9 så for vi t globen där vi mötte upp fru sjöblom nilsson. vi lunchade å jag åt en supergod viltwallenbergare m potatispuré. tom teodor åt m god aptit!

mätta å belåtna prommade vi sen t gullmars å hem t jessica. johan var hemma å han hade laddat kaffebryggaren. jessica öppnade sina paket å sen fikade vi morotskaka!

vid ettsnåret prommade vi t årstafältet; jag å teodor tog tvärbanan hemåt å jessica gick å hämtade sin goding alva hos dagmamman.

teodor, som inte sovit på hela dan, somnade i vagnen å sov i nästan 2 timmar. fick ta en omväg hemma så han fick sussa klart.

i afton gjorde jag ugnsgratinerad kassler m ananas å jisses så gott d bidde! mums!

nu har teodor precis somnat, efter en hel del grängande, å jag å min långe raring ska slöa i soffan. jag hoppas oxå på en liten ryggmassage...

glömde nästan d viktigaste: solen har visat sej från sin BÄSTA sida idag!

Inga kommentarer: