lördag 26 mars 2011

köping

jag å lillen for t köping i onsdags. 9.07 satt vi på tåget å resan gick som en dans. han var sitt vanliga charmiga jag å kluckade mest under resans gång.
pappa mötte oss på stationen men lilleman hade just somnat så pappa fick bara m sej packningen i bilen, vi prommade t östanås.
framåt kvällskvisten kom patrik å lotta över å vi åt vikingkebab. mums!

natten var prutt. teodor vaknade stup i kvarten å skrek å skrek. e d en fas? tankar han lite mamma? vem vet.

torsdag fm hälsade vi på teodors gammelfarmor å putte å lotta kom oxå dit. farmor tyckte att lotta va en söt liten tjej. :o)

mötte sen upp fröken lindgren å vi strosade t studiefrämjandets lokaler där vi tittade på karolina lohinivas utställning av tavlor. d måste va en mäktig känsla att se sina alster pryda väggarna i ett helt stort rum!

vi lunchade sen på nya thai-restaurangen som öppnat. d e tydligen samma ägare som spicy hot i västerås å d smakade samma lika. när vi kom ut från restaurangen var d dock inte lika roligt. vi luktade matos. matos m stort m. lukten, eller stanken ska jag kanske säga, lär ha känts ända hem till min make i råcksta. usch tvi å fy. alla kläder höngdes ut på vädring då vi kom hem (gillade inte att min son luktade thai...) men på fredagen så stank paltorna fortfarande lika mkt. usch tvi å fy!

natten t fredag var om möjligt ännu jobbigare. mellan halv 2 å halv 4 så skrek teodor så fort ja la ner honom. till slut tog jag honom m m till min säng å han somnade på min mage å kunde sen rulla ner honom bredvid. där sov han gott till kl.6.

igår for jag hem kl.10.40 å lilleman var kvar hos sin morfar. d hade gått urbra enligt pappa i morse. han hade sovit bra, ätit bra å lekt. skönt!

igår kväll var jag å roggan på berns å såg "ljust å fräscht" m schyffert å lindström. d va en helt fantastisk show m mkt igenkänningshumor. maten lämnade dock en del att önska. ganska mkt att önska faktiskt. så här i efterhand skulle vi ha bokat enbart barbiljetter men nu vet vi d till nästa gång...

i eftermiddag ska vi på anna å roberts bröllopsfest. kl.16 startar festligheterna å d ska bli skoj!

i morrn ska vi t köping å hämta hem lilleman.

Inga kommentarer: