fredag 18 mars 2011

lilleman

fick vänta i 35 min på vårdcentralen. d e prutt när man har en tid bokad tycker jag.
teodor hade röda öron å aningen svullna. vi fick en ny tid på måndag för att se hur de ser ut då.
han fick hostmedicin utskrivet, vi köpte mer alvedon, koksaltlösning och nässpray på apoteket. jag hoppas att han piggar på sej snarast! har höjt huvudänden på hans säng så d inte ska bli nån form av tryck alls på hans stackars små öron. få se om han sussar bättre nu.

när vi spankulerade t centrum så va d +2 grader å lite grått och när vi gick hem höll d på att blåsa upp ordentligt. nu bräker snön ner. ogillas! pratade m pappa å i köping hade d kommit ca 2 dm snö. huvva! väderleken måste förstå att vi e trötta på d kalla nu!

planerna för denna helg har grusats alldeles. några flickor skulle ses i örebro men pga av sjukdomar av olika slag så får vi skjuta fram träffen ett tag. känns tråkigt. hade sett fram emot den här helgen så himla mkt! egen tid OCH mysiga vänner. jag har dock universums bästa make så i morrn ska jag få njuta av egen tid iaf; ska fara t city solokvist å få shoppa lite! ser fram emot d mkt! ska strosa å titta runt på stan, äta gott å fika gott å bara ta d lugnt. efter d så lär jag lääängta efter min lilla familj igen. ett par timmar på egen hand e vad som brukar räcka för att ladda batterierna igen.

en rektor ringde mej idag å frågade om jag fortf e intresserad å d e jag ju! så klart! skolan verkar vara mkt bra å jag skulle bli glad om jag fick en tjänst där. jag ska få träffa några ur personalen inom en snar framtid, dock inte några ur mitt kommande arbetslag eftersom de inte är klara inför hösten men d känns bra att få ett hum om va d e för människor som jobbar där. när jag var på intervjun så fick jag tillfälle att prata m skolans vaktmästare å de brukar ha koll på vad som händer på skolan å lixom kunna ta pulsen på d som händer. han hade bara positiva saker att säga om skolan å d låter som musik i mina öron. håll tummar å tår för mej nu!

nu har lillen slocknat så jag ska ta å plocka undan lite. har inte hunnit m så mkt sånt idag. är väldans sugen på att måla oxå. få se om jag hinner med även d... (tavlan jag målade igår satte jag upp i hallen utanför teodors rum å roggan såg den direkt å han gillade den. bra va!?)
sade jag att jag har världens bästa make??!!

Inga kommentarer: