måndag 14 mars 2011

Mia Skäringer

my dear friend anna-panna ringde mej i lördags å frågade om jag ville följa med på mia skäringer på cirkus istället för en av hennes systrar som fick en bebbe för 4 v sen. ÅFF KÅRS ville jag det! strax efter 2 igår em mötte jag så upp anna, hennes syster karin å deras mammi å så begav vi oss ut på djurgården.

showen var ca 2,30 min inkl en paus på 20 min å vilken show sen! d va fröken skäringer, en snubbe på cello å en annan snubbe på piano. hon varvade prat m sång å vilken pipa hon hade! grrrrymt impad! hon lät som annika norlin i säkert! å emellanåt så lät hon som louise hoffsten. riktigt riktigt bra!

jag skrattade högt mestadels under kvällen men ibland satte man skrattet i halsen då hon berättade om sin uppväxt m en alkoholiserad pappa, en våldtäkt, anorexi å bulimi. d e grymt imponerande att man solokvist kan roa en hel arena! d måste va en mäktig känsla att stå på en scen m en jublande publik framför sej.

dessa timmer på egen hand var såååå väl behövligt efter veckan som varit. har knappt varit utanför dörren eftersom lilleman varit icke kurant. en prommis t vårdcentralen kan knappast räknas till utomhusvistelse..

Inga kommentarer: