tisdag 14 december 2010

aj aj aj

ja så var det dags för nästa krämpa; ögoninflammation. ja varför inte? lika bra å ta allt på en gång...

var till vårdcentralen med mej å teodor idag. ville kolla upp hans bajseri å ögoninflammation men inget var nåt konstigt. den lösa magen kan komma av infektionen han har i kroppen dvs förkylningen å d kommer att gå över av sej själv. inflammationen likaså. ska smörja honom under ögonen så d inte blir så narigt å så fick jag köpa renässans koksaltlösning som jag ska ge honom några ggr per dag så att d hålles rent i snoken, annars kan han få knas i öronen. den där nässprayen va tydligen himla skoj tyckte han. först sprutade jag i luften å sen på honom så han kände den lilla dosen å sen i varje näsborre å han bara log.

mitt halsonda, som för övrigt inte e av denna värld, var så klart ett virus. hade nästan hoppats på bakterie så jag hade kunnat få penicillin. det spränger i halsen å upp mot öronen. varje gång jag sväljer känns d som om att halsen ska gå sönder. d va lääängsen jag hade så här ont. känner mej riktigt ynklig. d e nu jag bara skulle vilja vara barn och ha en mamma å en pappa som tycker synd om mej. man blir lixom som barn på nytt när man e under isen.
det högra ögat e kletigt å smetigt å jag sköljer å sköljer för d bli dimsyn hela tiden. hoppas sååå att d ger med sej raskt.

teodor har idag ätit majs å potatis, gröt både till frulle å kvällsmat å där emellan frukt å mjölkersättning. bajset var lite fastare idag så har vi tur så vänder d oxå. snuvan e fortf kvar men d e inte så farligt.
i natt sov han så himla oroligt. vaknade hur många ggr som helst å skrek, som om att han har mardrömmar. läste i den där boken å d hör tydligen till den fasen som han befinner sig i nu. emellanåt tror jag att jag ska explodera när jag hör talas om d där faserna. varför kan inte babyåret bara vara smärtfritt å okomplicerat? d e ju nog svårt som d e att vara nybliven förälder. på det så ska man gå igenom fas efter fas å man står lika handfallen inför varje sådan. ja under varje fas oxå för den delen. å ibland även efter för då e man totalt slut. vem sa att d va lätt att va förälder???

ps. jag älskar min man.

Inga kommentarer: