måndag 13 december 2010

okry

i onsdags va ja lite smått under isen å på torsdan bröt d ut. hade lite ont i halsen på morronen å liite feber men under förmiddagen så fes jag ihop alldeles. roggan kom hem frå jobbet å jag sov sen i stort sett hela em. 39 graders feber, då är man inte stor... hade på mej 3-dubbla tröjor, strumpor å raggsockor å joggingbraxor å låg sen under 2 filtar å frös så jag hoppade. vaknade på em å skulle dricka lite vatten, höll då på att svimma så ja fick lägga mej på köksgolvet vilket var kallt så då tog jag av mej på överkroppen å kylde ner mej lite. galet men sant. tror att roger blev nyförälskad i mej när han såg mej så fräsch å så rapp...hihi...

teodor va ju lite lös i kistan i tisdags då pappa å åatrik var här. d har hållt i sej hela veckan å han fick även ögoninflammation. å va d e jobbigt att tvätta rent ögonen på honom. d skär i hela kroppen när han skriker men så fort d e klart så e han nöjd igen. han har varit lite kinkig men ändå vid gott mod den lille krabaten. idag va the poop lite mer fast så jag ska avvakta en dag till. enligt bvc så va d ingen fara så länge han äter å e piggelin. skulle dock återkomma om d inte gav sej under den här veckan.

min feber e borta å istället har en förkylning kommit på besök. den va inte välkommen den heller men d va ingen som lyssnade på mej... min onda hals e aningen bättre. fy tusen vilka jobbiga nätter ja haft. d har värkt ända upp i öronen då jag svalt så då har ja proppat i mej alvedon el ipren å sen har ja fått svettas istället. en natt bytte jag t-shirt 4 ggr... (då blev så klart roger åter igen nyförälskad i mej...hihi)

i lördags blev jag dödligt sugen på en kebabpizza. jag som inte kunnat äta kebab sen innan jag blev gravid. vi köpte pizza och den var såååå god! så galet gott! å så galet konstigt att jag bara kunde bli sugen på d så där hux flux mitt i ett feberrus. ;O)

vi var på promenix igår. första gången ja va utanför dörren sen i onsdags förra veckan. d va kallt som fan! drygt 7 grader kallt men d blåste huvva-vindar!

idag blir d ev en prommis t affären för att köpa lite baby semp, annars blir d bara lugna puckar. ska träffa carolin å vilhelm i morrn för en promenad. eftersom teodor inte e riktigt frisk i ögonen så tar vi öf på torsdag.

1 kommentar:

Anna sa...

Jädra sjukor. Skönt att febern lagt sig för dig iaf.

Vi har oxå hämtat oss efter hemsk magsjuka. Först Leo, sen jag och nu Robert (som är i Göteborg på kurs - extra kul för han...). Nu har jag "bara" en liten förkylning på gång och jag aktar mig så in i norden så att Leoparden inte ska catcha den. Idag var första gången på läääänge vi var ute och det var ljuvligt att sjunga julsånger och träffa folk på öppna förskolan. :)

Stora kryapåerkramar!