tisdag 7 december 2010

tisdag

det snöar just nu, teodor ligger å mumlar lite innan han somnar och jag äter lakrisal och surfar lite samtidigt som jag slötittar på rachel ray. roggan besiktade bilen i morse så vi hann umgås lite innan han for iväg. så borde d va alla morgnar...

har vikt och lagt undan tvätten och väntar nu bara på att patriks anställningsintervju ska vara klar så att han och pappa kommer hit. de ska äta lunch och fika innan de far mot köping igen. tänkte göra falukorv i ugn med en massa gott jox i. till efterrätt blir det kladdpepparkaka. hoppas det faller dem i smaken.

vid 4-snåret kommer min man hem och då möter jag honom i dörren och far sen till city där jag skall äta gott med fru sjöblom nilsson i hötorgshallen och sen ska vi bege oss in i biomörkret. fyra år till ska vi se. den gick på bäst tid så då får det bli den.

lakrisal är himla gott.
det ska visst bli a bit colder till helgen igen enligt nätet. jag vet att jag sagt det förr men det tål att sägas igen; jag vill ha sommar! nu har jag förvisso nya varma och, icke att förglömma, superdupersköna vinterstövlar! kanske kan jag smyga in en liten bild på dem. igen.

ja, det kunde jag! :O)

sitter bredvid en skål med blandade marianne-godisar, 2 påsar chokladskumtomtar och en tablettask med zoo-tabletter. inte så lätt att låta bli...


nu slank en marianne med apselsinsmak in i munnen. oops! smakar alltid bättre med flera samtidigt så jag tar ett par till. adios!

Inga kommentarer: