söndag 19 december 2010

inte som jag tänkt

ibland blir d inte som man tänkt sej. ja ganska ofta egentligen.
teodor vaknade kvart över 6 i morse å så gjorde även hans mor å far (trots att de gärna hade sovit en timme till...).
vi åt frulle å for sen t stan för att gå på grönans julmarknad. där va d stängt, igenbommat å tomt. inte en kotte. tog då spårvagnen tillbax t kungsan å gick på den marknaden ist. köpte en god vitlökskorv å en supersmarrig skitansdyr ost. får ätas m andakt...hihi..

allt som dan gick så fes jag ihop. kände av halsen på morgonen redan men tog en alvis å tänkte att d går över.

vi åt lunch på jensens. kom dit alldeles efter att d öppnat vilket betydde att vi för första gången fick ganska bra service. man får va glad för d lilla....annars e ju jensens ett av de ställen där man kan få vänta i 2 timmar innan maten står på bordet å då e d både kallt å hårt så då får man skicka tillbax d å börja om från början igen...

sen gick vi på monki för att se om ja kunde få göra av m mitt presentkort. icke.
testade samma på h&m å där hittade ja ett halsband som matchar mina monki-tajts. kanske en juldagsutstyrsel?

sen blev allt bara skit. halsen värkte, mitt usla humör övertog allt, grinig e bara förnamnet. d i sin tur ledde till en grinig unge å allt resulterade i att vi for hem. blev så himla besviken på dagen å framför allt på mej å mitt gnällande att ja fick gråta en skvätt på perrongen. moget.
roger skulle ha gått på 27 club m karin å nisse men han hoppade d trots att ja tjatade på honom om att gå.
jag e sååå trött på att må lite halvtaskigt. febern bröt ju ut ordentligt förra veckan så ja borde va kurant vid d här laget...halsen e tjock å d känns som om att d sitter nåt stort å bulligt där som jag vill svälja ner men d går inte. om d ändå hade varit en bakterie å inte ett envist förbaskat virus! penicillin hade nog gjort susen då.
är eeeeevigt tacksam över att ha en lång man i mitt liv. han e verkligen d bästa som finns å han e en klippa att luta sej mot. den sista veckan har hans axel inte varit torr många stunder...

teodor vaknade 2 ggr i natt å roger tog både gångerna så ja fick sova. sååå skönt! om han ändå kunde sova hela nätter så man slapp gå upp. d e ju tur iaf att han "bara" äter å sen somnar lika fort igen. men man måste ändå upp å då kvicknar man ju till å d e svårt att slappna av å somna om på en gång igen sen. om amnkunde slockna på en gång så vore d ju a piece of cake.

teodor e oxå inne på att han vill gå å gå å gå å gå heeela tiden. han skiner som en sol å d e hörligt att se men ryggen blir inte lika glad. man går som en mäla.

(söndag morgon å jag glömde att avsluta gårdagens inlägg. d får bli som d blir)

Inga kommentarer: