söndag 19 december 2010

egen tid

ibland känns d som om att jag ska explodera om jag inte får lite egen tid. d behöver inte vara nåt storslaget, d kan räcka med en egen stund m en bra bok el en snaskig blaska. i em så bidde d en tur in t götgata´n å ett snabbt besök på monki. ringde dit på fm å lade undan en klänning, vi for sen t babyproffsen å inhandlade ett heltäckande regn/snöskydd t teodors vagn. (no more skrik då d blåser rakt in i vagnen!!!) därifrån fortsatte vi t citygross där vi julhandlade å sen hem. uppackning av varor å sen satte ja mej på tåget mot city. köpte klänningen å sen hem igen. eftersom sl inte riktigt vet hur man handskas m vinter så tog resan ganska lång tid. t&r tog d ganska precis 2 timmar. hann läsa en halv pocket på tåget, ha lite egen tid å dessutom lite turboshopping. på vägen hem längtade jag efter min familj igen.
tänk vad mycket en liten stund för sej själv kan göra. d betyder inte på nåt sätt att ja e trött på vare sej man el barn men när man dag ut å dag in bara umgås m en liten person å man inte hinner m sej själv så räcker d m en liten stund solokvist. att tuffa på tunnelbanan m en god bok kan göra susen.. nu ska jag klara mej ett tag till innan egen tiden-längtan gör sej påmind igen.

just nu ligger min familj i badet å jag ska förbereda för den kulinariska aftonmat som vi ska äta; kokt och stekt korv m bröd.

Inga kommentarer: