måndag 20 december 2010

Monday

Å så var det måndag igen. Helgen blev ok trots mitt urusla humör å min urusla hals. Lite familjemys och korv och bröd. En himla bra kombo.

I natt vaknade lilleman klockan 1 och sen klockan 5 för att sen somna om och vakna tjugo över 7. Såååå skönt med sovmorgon! Jag vaknade knappt av att Rogers klocka ringde. En trött Ullis med andra ord så att få sova ut lite var precis vad jag behövde.

Det snöar idag. Igen. Teodor har just slocknat och lite senare ska vi ta en promenad till banken och till affären. Vi glömde köpa senap igår då vi julhandlade. Det behöver jag ju när jag ska griljera julskinkan i eftermiddag. Det blir premiärgriljering för min del så jag hoppas att det blir smarr. Googlade lite på olika recept men jag tror att jag ska göra en egen liten mix och hoppas på att det funkar.
Vi ska oxå tömma våra sparbössor och sätta in kosingen. Få se hur mycket Teodor lyckats spara...hihi...

Den där julkänslan har sakta sakta börjat göra sej påmind. Jag hade världens julfeeling för ett par veckor sen men den försvann. Hoppas dock att den infinner sej ordentligt med buller och bång innan julafton. Det blir Teodors första jul. Förra året låg han ju i min stora mage. :o) Jag tror dock inte att han kommer att förstå så mycket av julen i år. Nästa år blir det nog ännu lite roligare för honom. Då kanske han uppskattar paketens innehåll mer än själva inslagspappret...hihi...
På sätt och vis så blir det här oxå den första riktiga julen utan mamma. Förra julen så var allt så nytt och begravningen var ju 2 dagar innan julafton så man var som i dvala då. Man fattade inte riktigt vad som hänt. Jag hoppas att det blir en finfin jul med glada leenden och knäppa påhitt. Precis som vanligt.

Sitter med datorn i knät och gluttar på "Våra bästa år". Att man kan fastna i nåt så uselt egentligen... Men men, det kräver ingen större tankeverksamhet och det är ju skönt. ;o)

Inga kommentarer: