tisdag 5 april 2016

å så kom d en till tisdag

efter att jag lämnat tedde på dagis så vandrade jag ner t jobbet. hade möte m the boss å så eva på exp. d va ett bra möte. enkelt att prata. hade oxå lönesamtal å d gick bra. va inte säker på om jag skulle va m i årets förhandlingar eftersom d e mitt första år men d skulle jag visst.

fikade sen i personalrummet å träffade ett gäng jobbarkompisar. skönt!
va oxå in i "mitt" klassrum å hälsade på min klass å såklart fröken ullis. d kändes oxå bra.

prommade sen vidare upp t bilskolan å skrev in mej. på torsdag e d dax för första körlektionen....se upp!

träffade sen en barndomskompis över en bit mat på xuan. maten va väldans smaklös men sällskapet va bra.

fick sen nys om att d fanns billiga cirkusbiljetter på ica så då for jag dit å köpte d. 50 kr stycket istället för 260 kr stycket. bra pris!

hämtade sen tedde å sen kom spasse å ellen över. lite fika å lek å sen prommade jag å tedde t bowlinghallen. tedde fick inte mindre ön 2 strikes å jisses så glad han va!!
knallade sen hem å åt lite kvällsis å sen va d god natt för den lille långe.

då bröt jag ihop. d blir på nåt sätt så stor kontrast mellan saker å ting. har hållit igång större delen av dan å sen blir d bara så tyst. så tomt.

du finns inte här så jag kan inte berätta för dej hur dan varit.
du skulle ha varit stolt över mej för att jag skrivit in mej på bilskolan.
du skulle ha lagt in min nya lön i ditt kalkylblad.
du skulle ha sagt att jag e bäst.
du skulle ha gjort high five m tedde då han berättat för dej om sin lycka på bowlingen.

på fredag ska jag å tedde hem t david (en av mina kusiner) å hans sambo emma. eftersom vi far t ullared på lördag morgon så blir d inte supersent. men d ska blir skoj å få umgås lite med dem å se hur de bor.

ja ullared. jag kan riktigt höra hur du sjunger peter wahlbäcks "jag hatar ullared".
vi va ju dit tillsammans under vår första sommar å du gillade faktiskt stället. trots att d enligt dej å gänget e "ocoolt"...hihi...

fan roger vad jag saknar dej. vet inte hur många ggr jag sagt d högt för mej själv, till dej, skrivit d.
d har gått över en månad sen jag fick hålla om dej. höra din röst. känna dina andetag mot min kind. hålla din stora näve i min.
d känns helt sjukt när jag skriver d; en hel månad utan dej. d e som om att halva jag e borta. å jag vet inte hur jag ska göra för att bli hel igen.

jag försöker att fylla mina dagar för att slippa tänka på dej, på oss. d funkar hjälpligt emellanåt. men där emellan så slår verkligheten mej rätt i magen. rätt i nyllet. rakt på käften.

att du e borta. jag förstår d inte. kan inte. vill inte. borde inte.
jag borde inte behöva vänja mej vid att vara utan dej.
d va ju du å jag.
du å jag roger.
du å jag å tedde.
vi var bäst tillsammans. vi blev de bästa tillsammans.

nu känner jag mej allt annat än bäst.
jag är tom.
tom på allt förutom på tårar.
de e tydligen outsinliga.



Inga kommentarer: