onsdag 6 april 2016

när mörkret lägger sej

då kommer tankarna. bilderna. minnesbilden av dej. du har tagit ditt sista andetag. du ser rofylld ut.
jag känner dock allt annat än ro. känner fortfarande allt annat än ro. kroppen e fylld av alla möjliga mindre roliga känslor å tankar. jag vill så gärna fyllas av glädje. jag vill kunna njuta. jag vill kunna leva. men jag vill leva m dej. att va utan dej...d e inget liv. i alla fall inte just nu.

idag fick jag kontakt m en kvinna. hennes man hade samma skit som du. han somnade in den 25 februari. precis som du. på nåt vis e d skönt att prata m nån som befinner sej i samma jävliga situation. samtidigt så känns d för jävligt att folk ska behöva må så här pissigt. vad e d för mening m d lixom?

d känns som om att världen borde stå still ett tag. att den borde vänta in mej. vänta på att jag e redo att leva igen. redo att njuta. redo att le.

tedde hade m sej en kompis hem idag. de lekte skitbra. kompisen frågade lite om dej. han påpekade att du var död. när hans mamma å sambo hämtade honom så visade han dem ditt foto å berättade att du va teddes pappa.
de börjar båda i förskoleklass t hösten. få se om de hamnar i samma klass.

så där ja. då vrider vi på kranen igen... du som gett dej fan på att du skulle följa med tedde t skolan i höst. nu blir d inte så.

tedde hade frågat efter ditt foto på dagis idag. fröknarna bad mej att ta m ditt foto igen. fint.

kicki å thelma tittade över på en fika i eftermiddags. de hade m sej fika å jag fick en urfin pippigul tekopp m fat. den va mkt smarrig att dricka ur.

jag har fortf inte tagit kontakt m ks. e lite velig i frågan men eftersom jag inte riktigt kan släppa d så kanske d e lika bra att jag gör d. funderar på att be om dina journaler. vi får se.

tedde ser fram emot korfu-resan. jag berättade att han kommer att få ett sånt där armband å att d e fritt fram att äta hur mkt glass som helst! ögonen strålade!

vi tittade på kort av dej ikväll. han ler så varmt när d e en bild av dej å honom när ni gosar. d finns ju ett gäng såna. gosa, d e ju nåt vi va bra på alla tre. gosade d gjorde vi ofta. jag å tedde har fortsatt m d. vi gosar ofta å mkt. känns bra. tyvärr så brister jag nio ggr v tio ut i gråt å då säger tedde allt som oftast: d e ok att du grinar mamma, bara d inte kommer tårar på mej....

den 16 april har vi vår bröllopsdag. den ska jag fira genom att åka på alcazar m kicki.

fan va jag hoppar hit å dit. lite kaos i knoppen. tänker att kaoset kanske blir lite mer välorganiserat om ett tag. annars e jag illa ute....

nu e d dax att sussa. i morrn e d dax för första körlektionen. pirrigt.
få se om jag kan kirra att ta ett körkort t sommaren. i så fall blire road trip m den lille långe.
hade hoppats på att ha dej bredvid mej i passagerarsätet.....



Inga kommentarer: