lördag 30 april 2016

aktiviteter

tog först ett glas rött hos tommy tillsammans m uffe. jessica tittade oxå in. cyklade sen t gillet m motvind hela vägen.
väl där skulle jag beställa en ipa jag inte kände igen. frågade bartendern vad han kunde berätta om den. fick svaret: ja den e ganska god...
mer då frågade jag.
ja d e vad folk brukar säga...
du kanske ska läsa på lite så du vet vad du pratar om, sa jag.

en timme senare va d dax att sätta sej till bords. då tog de upp dryckesbeställningar. dessa kom de sen ut med EN OCH EN..... d tog alltså sin lilla tid eftersom vi va närmare 40 pers.
sen började de att dela ut laxplankor. EN OCH EN...
sen kom fläskfiléplankorna å då hade de som fått lax nästan ätit upp...
när köttet va utdelat sa de att de vegetariska plankorna snart va klara.....

strax efter åtta for jag t bishop där d va art attack. auktion av konstverk bla där kosingen gick till kvinnojouren. markus mustonen från kent va dj å d va riktigt skoj.
många kända ansikten å putte å lotta kom oxå.
träffade lite av våra gemensamma vänner å ett par fällde en tår över dej roger. jag blev tårögd men höll ihop hade jag börjat att gråta så hade jag nog inte slutat.

cyklade hemåt vid ettsnåret. då kom tårarna. grät hela vägen hem å grät mej till sömns. tomt hemma. varken du el tedde va ju hemma.

spasse väckte mej m ett telefonsamtal i morse kvart över tio. när sov jag så länge sist?
gjorde mej klar å gick sen t pappa å hämtade tedde. vi gick sen t parken där d va kämparmas dag. kosingen de fick in gick t barncancerfonden.
d va bla ponnyridning, golf å en pippi-teater. där var dock publiken (läs vuxna) under alla kritik. barnen satt tysta längst fram vid scenen medan de vuxna satt å pratade. de va ett sorl utan dess like. man hörde inte va barnen på scenen sa. såååå jävla dålig stil.

va sen t pappa igen där vi träffade putte å lotta innan de for hem t örebro.

när jag å tedde sen kom hem skulle vi plocka ur bilen inför försäljningen. hann inte mer än öppna dörren å sätta mej i den så grät jag. fult. rafsade ihop allt lös jox å gick sen in där jag fortsatte att gråta. fan va ont d ska göra! ringde t jessica å hon e en raring, hon kom över på en gång.
d e som att hjärtat brister gång på gång på gång.
hur många ggr klarar d av att brista??

vid fem gick jag å tedde t spasse m fam. där åt vi hamburgare innan vi for ut t lillemor å zeke.
där åt vi snacka å tilltugg, tittade på brasan å hade en fin kväll.
tedde tyckte dock att d va lite jobbigt att noelia numera e minst å i å m d får d mesta av uppmärksamheten...han e ju van att vara minst.
han frågade kajsa, ellen å sigrid var för de va så mkt m noelia. de svarade att hon va så liten å söt.
-men finns d inte nån mer som ni gillar, frågade tedde då.
-jo, svarade tjejerna, vi gillar ju dej oxå.
då sken tedde som en sol.

vi åkte hem vid elva halv tolv å tedde slocknade på stört. ligger bredvid mej å snusar så gott.
ska strax sova jag med.



Inga kommentarer: