fredag 22 april 2016

när

jag undrar när jag blir levande igen
jag biter ihop
strävar på
men d känns piss
saknaden äter snart upp mej
att hålla sej sysselsatt 24/7 funkar inte i längden
vi var ett på alla sätt
nu e jag knappt halv

å livet sen
d rullar på
m ett hånleende
allt fortsätter
d e bara jag å mitt som stannat
hur får jag igång maskineriet igen

skulle ha ringt stenhuggeriet idag
d gick inte

skulle ha ringt karolinska idag
d gick inte

skulle ha ringt lasarettet idag
d gick inte

d e så mkt kring din sista tid jag funderar över
tror inte att de funderingarna kommer att ge sej om jag inte får svar
måste sluta grubbla

stenhuggeriet måste jag ringa till
kanske e d så att stenen kan va klar t urnsättningen

tedde har pratat mkt om dej under eftermiddan
d va papp hit å pappa dit
skär av smärta i hela mej när han pratar om dej
borde kanske finna glädje el nån form av tröst
men d gör bara ont

den här orättvisan kommer nog att få mej att falla sönder alldeles
känner mej så bitter
så ensam
så pissigt alltihop

fattar du inte att jag vill ha oss tillbax

Inga kommentarer: