onsdag 13 april 2016

kippar efter andan

knappen för avstängning av tankarna
jag undrar var den sitter
hittar den inte
har letat sen den 25 februari

om man ska va petig så har jag letat sen den 13 januari 2015

jag gör mitt bästa för att hålla ihop
emellanåt känns d dock som om att inte ens karlssons klister hjälper
jag faller isär
jag faller ihop
jag går sönder
faller samman

dagarna går
d händer saker
jag gör saker
tedde gör saker
han lär sej nya saker

jag saknar att inte kunna berätta om allt för dej
du var min bäste vän
vi delade allt
glädjen
ledsamheten
allt

när kvällen kommer å tedde lagt sej
då kröp jag upp i soffan bredvid dej
var å varannan kväll masserade vi varandras fötter
låg vi i varsin soffa så sträckte vi ut armarna mot varann å höll varann i hand

nu har jag ingen hand att hålla i

vi somnade alltid hand i hand
ibland tar jag teddes hand i min när han somnat å d e dax för mej att sova

jag saknar att bli mött i hallen av dej när jag kommer hem från jobbet
jag saknar småtjafset om vilken kvällsmat vi ska laga
jag saknar att möta dej på väg in i nåt av rummen å vi stannar upp för att kramas
vi gjorde så när vi möttes
vi kramades
alltid

tillsammans m dej var inget omöjligt
vi var starka tillsammans
du var min
du var en del av mej
jag var en del av dej
jag är vilsen utan dej
jag är halv

utan dej e allt grått
utan dej e allt formlöst
färglöst
jag har inte målat naglarna sen du somnade in
jag e färglös

d e svårt att andas
d e svårt att se framåt
d e svårt att le
d e svårt att se nån mening

jag kippar efter andan

Inga kommentarer: