tisdag 19 april 2016

Trillingarna

Får jag presentera trillingarna
De har hängt m mej å Roggan under alla år
De e busiga som få

D hela startade när vi blev gravida
Helt plötsligt blev trillingarna en del av vår vardag
De busade
Dvs de förflyttades runt i lägenheten på Nyckelbergsvägen
När Roger kom hem från jobbet så va ofta d första han frågade: Vad har de haft för sej att idag?
Då kunde jag ha flyttat trillingarna t sängen å knölat t täcket så att d såg ut som om att d va dem som gjort d
Om jag frågade samma sak så kunde Roger ha lagt dem i fruktskålen å låtsades att de ätit upp all frukt
Ja ni hajjar
Urfånigt men såååå oss
Detta fortsatte vi m även när vi bodde i Råcksta
Inte lika ofta ty nu hade vi ju Tedde som "busade" m oss på riktigt

Trillingarna hann göra en del bus även här på Odensvivägen
Ser dem varje kväll när jag går å lägger mej
Ibland brister jag ut i gråt när jag blir påmind om våra knasigheter
Ibland ler jag bara å blir varm inombords

Inga kommentarer: