torsdag 7 april 2016

Vilse

Torsdagen e till ända 
En riktig skittorsdag
Vädermässigt
Regn regn regn

Känslomässigt har denna torsdag varit ok
Var t bilskolan idag
Första körlektionen avklarad

Du skulle ha varit stolt över mej
Sagt att jag är bara bäst
Vi skulle ha larvat oss å firat
Därför gjorde jag å Tedde d
Firade
Kyckling å potätgratäng
På en vanlig torsdag
Fast d va ju ingen vanlig torsdag
D va ju den här torsdagen som jag skrev in mej på bilskolan
D e karduller som du skulle ha sagt

Karduller
Vilket ord
D använde du ofta när d gällde finemangsaker

Du var min kardull

Jag pluggade lite teori sen
Tycker nog att teorin känns jobbigast eftersom mitt huvud e fullt av tankar å smurrigheter
Minnet e dåligt
dåligare
sämst
Håll tummarna för mig min skatt

Jessica kom över på ett par koppar te
Vi planerade Ullared - trippen
"Na na naaa na na..."
Hör nu hur du sjunger "hata Ullared"...

I morse frågade Tedde vad personen heter som ska lära mej att köra bil
Jag svarade att jag inte vet
-Jag tror att han heter Marcus, sa Tedde.

Gissa vad bilskoleläraren hette???
Marcus....
Var tvungen att berätta för honom om Teddes föraning...
Å Tedde log m hela kroppen när jag sen fick berätta för honom att han haft rätt

Ikväll har jag chattat m två vänner
Två vänner som jag inte träffar särskilt ofta
Maria å Elin
Maria e en gammal jobbarkompis å vi har hållit kontakten via Fejjan
Elin e en kompis lillasyster som blev min vän

Jag tänker lite på hur lite man vet om de människor man möter
De människor man stöter på i vardan
D e så lätt att döma
Man borde inte göra d
Ingen vet vad den andre har m sej i bagaget
Man kan ibland inte ana vilka strider personen man möter har att göra med

Jag genomgår min största fajt just nu
Få se hur d blir när jag tatt mej igenom
När jag e ute ur stridens hetta
Få se vilka ärr jag kommer att bära m mej
Få se vilka styrkor jag dratt till mej
Få se hur livet kommer att te sej

Lite svårt att förutspå
D nattsvarta borde skingra sej så småningom
Så småningom

Tills dess får jag använda ficklampa
Nattlampa
Pannlampa
Strålkastare
Solen
Ja vilket jävla ljus som helst
Behöver se vägen
Jag behöver se vägen trots att jag inte vet vart jag e på väg

Jag vill inte gå vilse
Alldeles

Inga kommentarer: