söndag 24 april 2016

En kväll bland vänner

Vid femsnåret kom Jessica Tommy Kajsa Erik Petra Spasenija å Ellen. Vi köpte kebabtallrikar t alla å när de mumsat i sej så gick vi vuxna ner t Peter å Kicki. Där var bl.a. Erja Thomas Marie Tommy Jonas Karin Helene Katta. Tror att jag fått m alla.
Vi åt en smarrig fisksoppa å jag tog en öl.
Vid halv nio prommade några av oss ner t Ögir, några cyklade å några kom senare.

På Ögir va d många kända ansikten. Tyckte att jag såg dej i baren Roger. Lutande över baren. Beställandes en öl. Stampandes m foten i takt t musiken. D va nästan så at jag kunde se dina ögon å möta din varma blick.

Jag träffade rätt många bekanta å d va en del beklagande. D va jobbigt men jag höll ihop. Vid ett tillfälle tårades ögonen men då började jag att prata om nåt annat. Börjar jag att gråta så e d svårt att sluta. Ingen hit å göra d på krogen.

Vid halv tolv kände jag mej slut å då hade inte bandet börjat än. Eftersom jag å Tedde ska på kalajs I Västerås i morrn så orkade jag inte va kvar längre. Lite trist att missa bandet men men... D kanske går fler tåg.

Tog vägen förbi Kebab House å köpte m en tallrik hem. E nu proppis å ska försöka att sova.

E dock glad ö att jag följde med ut. Har fått skratta "på riktigt" några ggr under kvällen å d va läääängesen sist.

Önskar dock att du hade varit här Roger. D e inget som e sej likt utan dej.
Inte ens jag.

Inga kommentarer: