söndag 17 april 2016

Ensamheten

Ensamheten knockar mej fullständigt
Den kommer som en stor våg
Visar ingen pardon
Bara kör på
Som ett hårt slag i magen
D blir svårt att andas

Tankarna följer
Hånskrattandes
De sveper över mej å in i hela kroppen
Tar över allt
D går inte att tänka klart
Allt jag ser är du
Du är död
Jag hann inte fram
Jag kom en minut för sent
Hur ska jag ta mej vidare från det?

Känns oöverstigligt
Känns omöjligt
D gör bara ont
Fysiskt ont
Önskar för en stund att vi byter plats
Att jag får lämna
Att jag får slippa ha ont
Känna smärta
Sorg
Saknad

Dagarna går
Hur fattar jag inte
D där jävla ekorrhjulet
D snurrar på
Jag har inget val
Jag snurrar med
Fast jag vet inte vart

Målet e suddigt
Finns d nåt mål?
Inte så säker på d

Du var mitt mål
Du å jag var varandras mål
Sen behövdes inte så mkt mer
Vi visste att d va vi
För evigt
För alltid
D gav oss trygghet
D gav oss stabilitet
D gav oss styrka
Du gav mej styrka
Du trodde på mej
Du fick mej att tycka om mej
Jag såg mej m dina ögon å tyckte om d jag såg

Nu har jag tappat mej
Tappat bort mej
Ser mej inte alls längre
Färglös
Suddig

Ensam
Svag
Ledsen
Arg
Rädd
Jag e vansinnigt rädd
För allt tror jag
För att jag inte vet vad som kommer att hända
För att jag inte vet hur jag ska klara mej utan dej
För att jag inte vet hur jag ska gå vidare

D skulle ju va du å jag
Du å jag å Tedde
Vi hade planer
Vi hade mkt kvar att göra
Vi hann inte allt på våra sju år
Vi hann en bråkdel
Vi hade inte bråttom
Vi hade ju bestämt oss för varann
D va ingen brådska

Så dör du
Du dör
Du lämnar mej
Du lämnar mej å Tedde
Du lämnar oss
D bästa du visste
Dina kärlekar
Du lämnade oss
Du lämnade mej
Du lämnade mej kvar m all smärta
All smärta
Mer smärta än jag trodde va fysiskt möjligt

Allt gick så fort
Jag hann inte med
Jag trodde att vi hade nån dag till på oss

D blev inte så

D e d svåraste
Att vi inte fick lite mer tid
Att jag inte fick prata mer m dej
Att jag inte hann fram
Att jag inte hann fram

Jag vet inte om jag kommer att fixa den biten
Jag vet inte

Inga kommentarer: