måndag 4 januari 2010

ännu en dag

måndag och uret visar på klockan 5. har lunchat med bea på greken. maten var väldans god idag men det var däremot inte lukten i kläderna... vi tog en sväng på stan efter maten och emellanåt var det olidligt så mycket matos som vi gav ifrån oss...huvva! just nu hänger jackan ute på vädring och klänningen har jag tvättat upp för hand. det är nog bland det vidrigaste jag vet att stinka matos efter att man lämnat en restaurang. nu kommer det att dröja tils jag sätter min fot där igen. troligen inte förrän i vår/sommar när man kan sitta ute. till och med håret stinker som en portion grekiskt...urk!

humöret bidde dock snäppet bättre när jag hittade en rosa/svart leopardmönstrad kofta på rea. det är dock inte tjejen som skrivit brevet som är med på bilden och dessutom så är min kofta rosa och inte röd men ni får hålla till godo med denna bild för det var den enda jag hittade...
hittade oxå en klocka i metallicgrön färg. den gick loss på 398 pix och den skulle passa såååå bra till mina reeboksneakers i samma metallicgröna färg...kanske år titta in i morrn igen och prova den...

i afton kommer patrik och pappi över på en fika. lillebror skall flytta ner saker till studentlägenheten i katrineholm i morgon och skall låna storesysters bäddsoffa och roggans byrå.

den andre brodern kommer till köping i afton. han är ledig i veckan och ska passa på att vara här i metropolen lite. på torsdag är det bouppteckning efter mammi och då måste han ju vara med.

annars har det inte hänt så himlans mycket idag.
moster b ringde och pratade lite.
pappas tackannons för mammas begravning var i tidningen idag.
har plockat undan den rentvättade klädhögen. eller i alla fall flyttat den från klädställningen till högar på sängen...hihi..
fortfarande drygt -10* ute. burr!
pratat med fru eneroth. ska se om vi kan få till en träff i början av februari.

lite trött i ryggen. får nog lägga mej en stund on da couch.

Inga kommentarer: