söndag 10 januari 2010

jobbigt att vara trött

igår kväll var vi på nyårsrevy på ögir. blev glatt överraskad. var lite rädd att det skulle vara buskis-varning men det var riktig riktigt bra! det enda som var lite illa var att det var som att sitta i ett kylrum. fick låna en filt att vira om mej och roggan som aldrig fryser, satt med vantarna på under hela kvällen.

revyn slutade kvart tjugo över tio och då tog vi taxi hem.

vaknade flera gånger i natt av att jag grät och drömde där emellan jobbiga drömmar om mamma. det var drömmor om när hon låg på lasarettet och speciellt om sista dagen. det är nästan en vecka sen jag drömde om det sist och det är så jobbigt. det blir liksom som om att jag återupplever det där sista hemska dygnet igen. saknaden gör så ont då. mer än vanligt på något konstigt sätt. sen är det ju det där jobbiga med att drömma innan man vaknat till ordentligt så kopplar man ju inte att det är en dröm och inte verklighet.
kanske var det omedvetet att jag oroade mej för det som komma skulle under söndagen.

moster b kom hem till oss vid halv 11 och då for vi till pappi. fikade lite och sen blev det genomgång av mammas kläder och skor. moster fick ihop 6 sopsäckar och 3 ica-kassar med kläder och skor. det var inte alls lika jobbigt den här gången som när vi gick igenom mammas saker sist. det känns bra för mej och även för pappa att mammas saker kommer till användning istället för att bara kastas. det hade nog varit jobbigare tror jag. att på något vis bara kasta bort det som var mamma. nej då är det bättre att mostrarna får användning av kläderna.

vi for sen och åt en snabblunch på mc donalds och sen bidde det storhandling på willys. efter det storstädning och julen fick åka ner i lådor och sen upp på vinden tills nästa jul. känns alltid lite vemodigt att plocka undan julen tycker jag.

skurade sen badrummet och sen blev jag så trött så att jag nästan såg stjärnor. fick vila ett tag och sen piggnade jag till. magen börjar bli tyngre, kanske är det det jag känner av. eller så var det bara det att jag sov illa i natt.

Inga kommentarer: