söndag 24 januari 2010

söndag förmiddag

kl.02.03 i natt var jag fortfarande klarvaken. varför? jo för att grannarna i våningen under ville prata högt och väääldigt ljudligt i telefon. det blev tyst korta korta stunder och sen ringde det igen... där emellan skällde hunden.
vid halv 12 startade allt och vid halv 3 bidde det tyst. i alla fall i mina öron för då ploppade jag in öronproppar. *morr*

nu är det söndag förmiddag och vi har just mumsat i oss lite frulle. tittar på tilde och nyhetsmorgon. jag törs knappt skriva detta men är det inte fler som börjar ledsna på dessa haiti-nyheter? det är ju samma samma samma som rullar hela tiden. jag menar inte att på något vis förringa det som hänt, för det är en ofattbar tragadi, men det är ju samma nyheter hela tiden.

skall strax ta och jumpa in i duschen och piffa till mej lite. idag står det barnvagnsköp på agendan. vi ska köpa peter och kickis barnvagnar. spännande!
nästa helg skall vi inhandla spjälsäng och annat smått och gott som en liten bebbe kan behöva...

nu är det visst strax!

Inga kommentarer: