fredag 15 januari 2010

suck

jag gillar verkligen myndigheter. speciellt a-kassan ligger mej varmt om hjärtat. hade fått ytterligare ett fönsterbrev från dem. i det stod att mitt inskickade ag-intyg inte stämmer med de tider jag fyllt i på a-kassekorten. kollade på mitt ag-intyg och där saknas den extratid jag jobbade i oktober men det jag fyllt i på korten stämmer. har nu beställt ett nytt och riktigt ag-intyg men måste ändå fylla i a-kassekorten. igen. och exakt likadant som de förra jag fyllt i.
jo då, jag förstår vitsen med det. NOT!
men men det är ingen idé att ifrågasätta någonting, då blir det väl etter värre.

apropå myndigheter så fick pappi papper från mammas försäkringsbolag, adresserat till hennes dödsbo. i brevet stod att försäkringen skulle förlängas för mamma och att pappa skulle betala in fakturan.
eh? på kuvertet stod det "dödsbo". man tycker väl då att avsändaren ska förstå att personen i fråga ej är i livet och då inte behöver någon försäkring....

man upphör aldrig att förvånas. man blir bara så ledsen. och uppgiven.

Inga kommentarer: