onsdag 27 januari 2010

en helt vanlig onsdag??!!


dessa godbitar flyttade in hos mej idag!

pappa hämtade mej tjugo över 8 i morse och skjutsade ner mej till station. hoppade på 8.40-tåget mot hufvudstaden. i sundbyberg hoppade jag av tåget och bytte till t-banan då det var signalfel vid karlberg.

väl i city besökte jag h&m och monki. my 2 dear dear old friends! ååå som jag har saknat dem...

for sen till söder och där inhandlade jag godbitarna som syns på bild här ovan.

shoppandet gjorde mej hungrig så jag åt mumsig mat på samrat of india. det bidde en tikka masala med naanbröd och coca cola. njutbart!!!

sen bar det av mot gullmarsplan och där hälsade jag på jessica och alvisen. fikade morotskaka och pratade ifatt lite. ååå vad jag saknar henne! vill åka till stockholm snart igen.

kl.16.20 klev jag på sj-tåget som skulle ta mej hem till köping k.16.37.
ack vad jag bedrog mej....inget tåg gick pga någn hoppat framför ett tåg i karlberg. all tågtrafik stod stilla och det var bara att vänta.
och vänta.
och vänta.
och vänta.

tåget skulle ha anlänt i köping ett par minuter i sex.
jag landade ett par minuter över åtta.

en resa som brukar ta 1,20 tim tog alltså 3,5 tim.

världsklass sj.....NOT!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad fina skor!
Hur många par har du egentligen hemma i garderoben :)
/Liselotte

Anna sa...

Snart blir det Sthlm igen, för Le o o jag börjar bli redo för besök! :) Och kanske, kanske blir det ett par sneakers till då?!? Du behöver ju många för alla barnvagnspromenaderna. :)

Ullis Gullis sa...

HURRA HURRA HURRA! jag är oxå redo för att möta herr leo!!! det är bara att ringa så kommer jag på stört..ja det är förstås om jag INTE tar ett sj-tåg..ty då kommer jag liiiite senare...

ja du liselotte...jag vet inte hur många pjuck jag har. men jag är alldeles säker på att en flicka inte kan få för många skor. dessutom så är ju reebok fotvänliga och då känns det som om att det är fritt fram att handla!! hihi...