måndag 25 januari 2010

hjärtslag

var på besök hos bm idag. vi fick lyssna till hjärtljuden och idag var vobblaren stilla så hon slapp jaga hjärtljuden. roggan fick lära sej hur han skulle känna och trycka för att lokalisera bebben och hur den ligger. få se om han kan använda sej av kunskapen på egen hand nu... man ska ju trycka rätt hårt och det tror jag inte att han törs. inte jag heller för den delen...

blodsockret var bra, blodtrycket var bra och något annat prov var oxå bra.(minns ej vad det var...)

roger var nyfiken på min vikt så jag ställde mej lydigt på vågen och nu har jag gått upp 1,9 kg sen jag blev gravid. tänk om det kunde räcka med det!? det vore skönt! men det är ju 10 veckor kvar och jag antar att ett och annat kilo kommer att slänga sej på mej..vare sej jag vill eller inte. eller är det nu man ska börja träna???? ;)

min bm har fått nytt jobb på vårdcentralen på oxbacken i västerås. slutar den 15 april om de inte anställer någon innan dess. jag måste dock tänka egoistiskt och hoppas på att de inte hittar någon innan dess. det vore skönt att ha henne kvar så länge som möjligt. efterkontrollerna kommer vi att få göra hos någon annan men det känns som det kan kvitta. det är ju innan som det är mest nervöst och jag gillar min nuvarande bm!

jobbade på fritids på eftermiddagen och det var skoj! när jag kom hem stod maten på bordet, LYX!
har nu duschat och slagit mej ner i soffan. är lite trött i kroppen så det blir nog inte många knop nu ikväll. ska nog se guldbaggegalan och sen sussa.

fick just ett mess från fröken ivarson och deras lilla underverk skall heta leo.♥

Inga kommentarer: