torsdag 28 januari 2010

a-kassan suger

skulle vilja berätta att jag fått ytterligare ett brev från den avskyvärda a-kassan.

jag har fått fylla i nya kassakort två gånger för hösten -09. först fyllde jag i dem så som jag jobbat men då visade det sej att det jag fyllt i inte stämde överens med ag-intyget som bara påvisade att jag arbetat 50%. intyget visade alltså inte all den extra tid jag arbetat utöver men 50% tjänst.
sagt och gjort, fick nya kort att fylla i och det gjorde jag med ett ganska tillknäppt leende på läpparna.

igår kväll, då jag kom hem efter helvetesresan från huvudstaden, hade jag fått ett nytt fönsterkort från den ack så kompetenta a-kassan.
jag ska få den stora äran at få fylla i kort. igen. jag skall fylla i exakt samma kort för tredje (!!) gången för tydligen så skall jag sätta ett litet kryss i en ruta som finns längst ner på kortet där det står 50%. den tid som jag jobbat utöver den 50% skall sedan kryssas i som vanligt.

är handläggarna lätta i roten eller är det maskinerna som inte kan läsa rätt???

jag letade och letade i kuvertet som jag fått men inga nya kassakort syntes så lång ögat kunde nå. ja jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att det är ganska svårt att fylla i kort som inte finns......

mailade a-kassan redan igår kväll för att få nya kort att fylla i. har fortfarande inte fått svar men jag är inte överraskad...nu tänker ni kanske att "jaja så fort kan man nog inte förvänta sej att få svar". då kan jag tala om att jag även mailade sj igår kväll, faktist ännu senare än jag mailade a-kassan, och i morse när jag vaknade hade jag fått svar från dem. det är vad jag kallar service!

jag blev arbetslös den 15 augusti 2009. idag är det den 28 januari 2010 och under min "arbetslösa period" har jag fått utbetalt strax under 5000 kr från a-kassan.
nu är jag ju ingen ekonomiexpert, men jag tror inte att en tusenlapp i månaden kan vara existensminimum.

ska bli spännande att se om jag någonsin får någon rätsida på all denna skit med a-kassan innan det är dax för föräldrapenning. jag tvivlar starkt.

Inga kommentarer: