måndag 16 juni 2008

Grilla mej hit grilla mej dit

Jisses Amalia vilken underbar em å kväll jag haft! kl 17 kom en inhyrd buss å plockade upp den fina skolpersonalen, inkl petit moi eftersom min privatchaufför fått nackspärr, å sen bar d av til Benhamra. Där startade vi med ett glas vin å sen bidde d tipspromenad. Vi blev ihop-parade 2 å 2 å sen så bar d av. Frågorna va urkul å jag å Edmundo knäckte den ena efter den andra!! Sen vankades d helstekta lamm. Lite bisarrt. Till d e ab fab buffé av lite gott å blandat. Lite mera vitt å sen njöt vi i kvällssolen.
Lena å jag passade på att ta ett gäng urfina naturbilder. Blev en del riktigt bra foton å d va nice.

Sedan blev d dax för kaffe å tårta å då förflyttade vi oss till den inredda ladan. Där skulle vi sitta i våra "par" å så blev d frågesport m film- och musikfrågor. För de som känner mej så e d inte svårt att lista ut hur d gick...JAG Å EDMUNDO TOG HEM SEGERN!!! Första pris var varsin finfin Sverigetröja! Tänkte ha min på mej i morrn bara för å rub it in att vi vann! Edmundo åkte tyvärr hem innan resultatet avslöjades så han e ju ännu ovetandes om vår triumf... Men d sista han sa innan han lämnade ladan va att jag skulle ta med första priset till skolan i morrn. Om han bara visste hur rätt han hade den lille chilenaren.....
Om jag hade varit liiite piggare så hade jag laddat upp lite bilder från aftonen men d får vänta tills i morrn. DÅ kommer d att bli underbara bilder på de stackars grillade lammen...........

Inga kommentarer: