onsdag 11 juni 2008

Glad Ullis


Kl. 8.30 vandrade vi upp till Enebacken för att ha vår utedag. Strax före 10 öppnade sig himlen å vi sprang tillbax till klassrummen å åt våra smarriga matsäckar... En något misslyckad utedag... Lite skönt dock att vi bestämde oss för att skippa gamla kvarnen. Då hade vi blivit totally soaked!

Är glad över en friend request som jag fick på FB idag. Lola, my dear old friend, hade hittat mej å det är jag mkt glad över. Hon bodde nu på Lidingö å det är ju asanära. Vi bestämde att vi ska ses efter midsommar. Det ska bli såå spännande å höra vad hon pysslat med de sista åren. Vi tappade kontakten i samma veva som hon flyttade till Umeå för många år sen.

Är oxå glad över mitt sprillans nya nagellack! Träffade min sötaste Anna i måndags inne i Kungsan. Vi hade då inte setts sen i februari(!) Fattar inte att det kunde gå så lång tid mellan våra träffar... Men det har helt enkelt inte funkat tidigare tyvärr. Vi bestämde dock att det INTE får gå flera månader till nästa träff! Hur som helst. När Anna å jag bodde i Örebro så hittade vi det ultimata nagellacket. Det var ett blåturkost nagellack från L´Oréal och det var det apselut finaste å bästa nagellack vi någonsin skådat! När detta lack sen tog slut fällde vi många många tårar och har sedan dess varit på jakt efter ett nytt lack i just den perfekta turkosa färgen. Vi har under årens lopp inhandlat ett å annat lack men det har aldrig riktigt varit just den rätta nyansen. Men NU så har min kära vän fröken Ivarson hittat ett lack som nästan är på pricken likt det gamla Örebro-lacket som vi hade!! *LYCKA* Ända bort till England fick hon åka för att hitta det. Tänk på det!! ..hihi..

Inga kommentarer: