tisdag 10 juni 2008

Mat mat mat...är det ingen som vill..??

God morr!

Var på middag igår kväll med mitt arbetslag å JISSES! så mycket god mat det fanns! Det var som lilla julafton! Lycka för ett matvrak som jag.. Ni kan ju se en del av undervarken som vi petade i oss under kvällen här bredvid...
Vaknade så nu på morgonen med en ilsket kurrande mage. Fattar fortfarande inte riktigt logiken i att vakna urhungrig, på gränsen till svältfödd faktiskt, efter en matfylld kväll?? Man borde väl egentligen va proppmätt?
Ja ja, hur som helst så gick jag och min kurrande mage till lilla kokvrån och spanade in i det lilla kalla skåpet...där fanns ingen frukost! Jag skulle visst ha fyllt på igår... Så...nu sitter jag här och äter det som fanns, dvs rostat bröd med creme fraiche, rödlök och svart rom. Inte helt fel sätt att starta en tisdag på?!?

PS. Det bidde ingen Norrländsk buffé. Cateringföretaget hade inte behagat meddela oss sent i torsdags kväll att de har stängt pga ombyggnad. Detta mail läste vi igår på måndag fm. Hur som helst så var det ändå på tok för kort varsel att meddela 1 arbetsdag innan själva eventet. Illa. TUR att ICA i Vallentuna kunde hjälpa oss hungriga Hasare... DANKE ICA!

Inga kommentarer: