söndag 15 juni 2008

Solig seg söndag

Så bidde d visst bortamatch igår...Men tyvärr inte så spännande som d låter..Roslagsbanan ska ju stängas av from måndag pga ombyggnad men SL valde att stänga ner redan igår kväll. Kl.21.22 för att vara exakt. Detta fanns d dock INGEN SOM HELST INFO OM under lördagen. När jag så kom ner till Täljö hållplats strax före midnatt, DÅ!!! stod där en finfin skylt som m orangea elaka bokstäver talade om att banan nu var closed ända till oktober månad. Bra service från SL´s sida. Ja sannerligen. Hur som helst, d var bara att vända om å sussa kvar hos värdinnan. Men d gick ju bra d med. Hann ju med ett glas vitt till...hihi

Kvällen var annars urtrevlig. Hon gillade toppen hon fick. (Vad annars kunde man ha väntat? Jag har ju stenkoll...hihi) Grillat mumsigt kött med hemmagjord potatissalld å tomatsallad med kilovis med persilja. JAMMI! Lite rosé, mycket vitt å till efterrätt grillad marschmallows. Å så lite tacochips å salsa. Ja jag blev mätt.

Är nu hemma i Täbban igen. Solen skiner men d där vita fluffiga ökar sakta men säkert. Håller på å tvättar så d gör inte så mkt att d mulnar på. Tänkte nog sy färdigt min tyllkjol sen. Jag tröttnade lite mitt i men känner att jag nog borde göra klart den nu...Sen har jag ungefär 3-400 kort att klippa å klistra in i fotoalbum. Kan va så att d tar en stund...

Inga kommentarer: