tisdag 3 juni 2008

kl. 04.26


Hm...att d ska va så svårt å sova. Vaknade för ca en timme sen å försökte å somna om men icke. Nu har ja surfat i snart en timme å d verkar inte bättre än att min kropp sovit färdigt för i natt...

Har dock fått lite saker gjorda så här on the morning quist. Jag inhandlade ju ett par ljuvligt sköna å sååå fina kinaskor för 3-4 v sen. I helgen upptäckte fröken Sjöblom att hela sula spruckit. *FASA!* Gick så tillbax t inköpsstället å fick the money tillbax. Har nu letat på nätet efter ställen som säljer kinaskor, å förhoppningsvis i bättre kvalitét, å har hittat ett place på Ringvägen nära Götgatan. Kina Li heter d å ska visst sälja d mesta krims krams som finns. Inkl ett par härliga kinaskor. Kanske finns d tom röda!!!!

Min bästa mamma var å fick sin fjärde cellgiftsbehandling igår. Sista två gångerna har hon mått ruskigt dåligt. Så himla jobbigt. Man kan ju inte göra nåt för å underlätta. D e ju en sak m cancern, måste man oxå må så jävla dåligt fysiskt?

Igår fick hon en ny sorts cellgift innehållande idegran (?) och den ska hon tydligen inte må så dåligt av. -Tur, tänkte jag, tills hon berättade om biverkningarna.. Hittills så har hon tappat allt hår på kroppen förutom ögonbryn å ögonfransar, men nu ryker dem oxå. Och ev även naglarna! Under behandlingen igår, som för övrigt tar ca 3 tim; fick hon sitta m isvantar för att skydda naglarna. Hon fick sen m sej något slags nagellack hem som hon ska använda dagligen för att förebygga infektioner i naglarna å för att förhoppningsvis slippa tappa dem.

Beskedet cancer va urjobbigt för oss alla i familjen och kanske e d därför som doktorerna undviker att berätta om alla de biverkningar som kommer? Det e ju såå himla skit runt omkring. Jag visste tex inte att man kunde tappa håret på huvudet så fort att d blöder å att d gör så ont att man inte ens kan ligga. Jag menar, när man mår illa...då vill man ju inte göra något annat än att ligga??? Ledvärk och en brännande känsla som förflyttar sej i kroppen från dag till dag. Inte heller d hade ja en aning om. För mej va d urjobbigt första gången jag såg mammi utan hår. Då blev d så påtagligt att hon verkligen e sjuk. Innan såg hon ju ut som vanligt.


Till sommaren e d inplanerat operation. Då tar d bort hela d ena bröstet å en bit av d andra. Så till nästa sommar bygger de upp ett nytt m material från hennes mage. Jag sa att jag oxå gärna kunde skänka lite "magmaterial"....

Nej man kanske skulle ta å smocka på en rulle å se om man kan somna. Kanske skulle ta å kolla in Sex and the city-filmen... Den va ett riktigt sömnpiller! Som ja läääängtat e denna film! STOOOR besvikelse.