måndag 23 juni 2008

Happy Monday

Så har måndan gått. Var in till stan efter jobbet å lämnade tillbax mina fina vita reebok som va för små.. De va såå sköna i butiken i onsdags men så fick ja ett sprillans nytt par å d va otroligt osköna så de fick åka tillbax idag. Min jakt på ett par überläckra sneakers fortsatte. Jag drömmer ju fortfarande om de där färgglada små godisarna till skor som jag såg på Götgatsbacken förra sommaren när jag va på sommarprommis med Fredrik. En tjej i Brunogallerian hade på sej "mina" sneakers å innan jag kom mej för att fråga var hon köpt dem så var hon borta m vinden. Exakt som historien m min überfina gröna blanka jacka...

Hur som helst, gick över Plattan å in i glasgången mot Gallerian å DÅ!!! får jag syn på dem! Ett par meter framför mej går en tjej m dessa färgglada skor! It must be my lucky day tänkte jag å sprang in på Designtorget efter henne å hon var som uppslukad av jorden. Jag blev nästintill hysterisk i jakten på de försvunna skorna. Tänkte att jag inte kan missa dem en gång till... Till slut, efter en stunds letande i golvhöjd så uppenbarar de sig framför mej å d e precis som om molnen skingrar sej, solen kommer fram, änglarna plinkar å plånkar på sina finstämda harpor. Jag stegar fram å frågar henne var hon köpt underverken. I KINA! Just my luck! Men hon trodde att d fanns å få tag i på nätet. Undertecknad rusade (nja eller tog Roslagsbanan hem till Täby..) å letade febrilt på nätet å till slut!!!!!! JAG HITTADE DEM! På SNS´s hemsida av alla ställen! Tänk om de alltid funnits där... Å jag som letat som en tok..

Detta firades med en trevlig liten after work på Tegel med Lena, Lena, Pernilla, Susanne å Ullis. Mkt trevligt avslut på den här måndagen.

Inga kommentarer: