lördag 28 juni 2008

Ledig torsdag..aaahhh...

Vaknade vid 9(!)torsdagen den 26 juni å gjorde mej i ordning. For in till stan vid 11 å sprang först av allt till Sneakers n' stuff å DÄR!!! DÄR STOD DE SMÅ GODBITADRAN Å VÄNTADE PÅ MEJ!! Jag blev löjligt glad å hade nog kunnat gråta en skvätt om jag varit solokvist i butiken. (Supertrevlig personal dessutom)
Detta firades med pompa å ståt på Samrat of India. Jag tog en Tikka Masala å en lättöl(vuxenpoäng va??) Njöt i dubbel bemärkelse. Utifall nån glömt hur de små underverken ser ut så publicerar jag dem en gång till...

Sen blev d en lååång prommis på söders små gulliga gator å gränder tills jag så småningom hamnade i Kungsan å där slog jag mej ner m en god bok i solen. Hann inte sitta så värst länge innan jag blev antastad av 2 utlänningar. Flyttade mej till en annan bänk å där fick jag njuta all alone. Satt där i ca 1 timme innan jag vandrade vidare å in på Glitter, Ur & Penn å Åhléns. Gjorde hur mkt fynd som helst! Örhängen för 6,50, diadem för en femma, halsband för 27 pix osv. Mkt nöjd!

Vandrade sen tillbax till Kungsan å satt där i ca 2 timmar å sen kom Hellie. Vi solade en stund till å sen mötte vi upp Jessie vid centralen å promenerade sen till söder, igen, ty jag å Jessie hade bokat bord på Patricia. Vi åt varsin Land å hav. D va så himla gott att jag blir alldeles yr bara av att tänka på d nu... D va 2 spett m tigerräkor, en stor välkryddad biff, aioli, bearnáise, rödvinssås, sallad å till d valde vi smörstekt färskpotatis m timjan. Bara sååå gott. Lite rödtjut till d. Till efterrätt tog vi Limecheesecake m björnbär. D formligen smälte i munnen...mmm...
TUR att både jag å Jessie gillar mat...hihi..


Sen blev d en välbehövlig prommis till Odenplan å sen for undertecknad hem till sej. Önskar mej såna torsdagar varje vecka.

Inga kommentarer: