söndag 29 juni 2008

Skön söndag

Solen formligen gassar in i min skokartong till lya. D bästa e att jag glömde å dra för gardinerna innan jag for in till stan på fm så nu e d som att bo en bastu.puh suck pust å svett..

Hur som haver, for in t tha Mary Square å mötte bror Fredrik. Vi promenerade bort t taxistället bakom Skanstull typ å för sjuttioelfte gången så va d stängt. Tidigare stängt bara på söndagar men nu sommarstängt. Hur kan man slå igen en restaurang på sommarn?? D övergår mitt förstånd.

På väg dit hände nåt weird. Vi gick å frustade å svettades i solen å bestämde oss för att sätta oss i skuggan en stund å pusta ut innan vi prommade vidare. Då får vi helt plötsligt se hur en tjej lägger ut ett disneytäcke över fönsterbläcket å sen inoljad å iklädd bikini hoppar upp i detta fönster å sätter sej där m benen dinglade ut över gatan. Bredvid oss där jag å Fredrik sitter å pustar, så håller ett par killar på å flytta möbler men då d fick syn på den hala bönan i fönstret, övergick d hela till att tappa möbler. D blev luriga leenden, dunkar på ryggen å high-five för hela slanten. Möbelflytten missade lixom sin tjusning om man säger så. Vi satt kvar en stund till å några gäng killar hann passera å deras miner då de fick syn på denna glatta brud, va obetalbara. Man kan kanske tycka att d hade varit bättre å gå ner å lägga sej på gräsmattan vid huset men d e klart, då syns man inte lika bra...

Till slut hamnade vi på Videocaféet å där åt jag smarriga pastastubbar.

Leo kom ner å tog en latte m oss i solen å efter nån timme blev d promenad t Slussen ä där skildes våra vägar. Fredrik skulle ut på böljan den blå å jag gick för att köpa present till andra lillebror Patrik. Adios amigos.

Inga kommentarer: