måndag 15 november 2010

Årets Mama

Jag och finaste Anna!
Jag mötte Anna vid centralen strax före fyra. Det första vi gjorde var att gråta en skvätt. Skönt att öppna på ventilen lite och efter grin kommer flin och det stämde ty resten av kvällen var sååå skoj!

På Berns var det nog ca 3000 personer för mycket. Jag tror att de sålt för många biljetter. Trångt var bara förnamnet. Det var dock skoj att mingla bland kändisar och annat löst folk. Gratisprodukter fanns det gott om och eftersom Anna, liksom jag, är en roffare så njöt vi! Gratis ÄR gott.

Vi fick bland annat mellisdrycker, mellischokladbars, shampoon, hårsprayer, hårmousser och hudlotioner med oss hem. I goodie bagen, som man fick vid hemgång, fanns det: skoputs +  trasa och skopåse, shampoo, hudlotion, halsband från Lindex, pussel, mellischokladkaka, barntattoos, Mama-tidning (lite surt när man redan en prenumerant...) och lite annat smått och gott. Inte så mycket till småfolket dock, bara pusslet. Saknade det.

Maten var underbart god. Lax som smälte i munnen, ett kycklingspett och en ursmarrig potatissallad. Att dricka fick man bubbel, rött och vitt vin.


        Annika Lantz var kvällens konferencier och hon var fantastiskt rolig. Här föder hon barn...

Tjusig klänning.

Ljuvlig klänning!
Utanför Berns stod dessa glittriga letters!

Efter prisutdelningen så var det en liten modevisning och det var skoj att se olika kändisar med sina stylade barn. Här är några av dem. Tyvärr blev bilderna inget vidare men det får gå ändå...
Laila Bagge och sonen Liam.

                                                  Magdalena Graaf med sina tre kids.
Markoolio med lilla Moa.
Lotta Grey med son.
                                                         Bingo med dotter och son.
Cecilia Blankens och Bonnie.
                                När kvällen var slut längtade jag hem till denna sötnos!

2 kommentarer:

Anna sa...

"Efter grin kommer flin" - du kan då uttrycka dig, min kära!

Det var himlans trevligt!

Jag smakade en sån där bar idag, "applepie" - fy hundan va otäck - jag var tvungen att kasta den. Jag bävar lite för att prova nästa, men sätter större hopp till bananchokladen.

Ullis Gullis sa...

jag smakade den m banan igår och den hamnade i sopen...usch å tvi ett sånt otyg!

FANTASTISKT TREVLIGT MIN FINA1