onsdag 3 november 2010

V-tuna tur å retur

igår morse (ja morse å morse, typ nio) så for jag å lilleman till odenplan, bytte till fyran, hoppade av vid östra, tog roslagsbanan t vallentuna å sista biten bidde d buss 660. alla förbindelser klaffade å d tog ganska precis 1,25 från dörr t dörr. teodor var såå duktig. han gillar att resa tror jag. i alla fall så länge han får vara med dvs stå upp i sätet, titta ut genom fönstret, gå lite på golvet å charma medpassagerarna. precis en sån resa va d!

kom så fram t hammarbacksskolan å jisses amalia så stora ungarna blitt! de växer mkt på 1 år! d va skoj å få träffa dem å få lite mysiga kramar å de ville mysa m lilleman å d gillade han mkt. att vara i centrum, d e nog teodors kall...hihi

följde m t matsalen å åt lite skolmat. tyvärr så va d äckligaste maten; fiskbullar. HU! kan inte m den där konsistensen..typ den enda mat jag inte äter.. d bidde en tallrik m MKT grönsaker, stekt potatis å så lite av hummersåsen som bullarna simmade i. behövde icke betala å d tackar jag för!

tog sen en fika m lotta innan jag å lena prommade upp t v-tuna centrum. mötte där upp fröken jansson å sen fikade vi på fiket på torget.
vid 14-tiden tog så jag å teodor roslagsbanan t östra, prommade t city via humlegården å där studerade vi åhléns utbud noga. mötte sen fru eneroth å strax efter kom herr goglund å hämtade godingen. de for hem å jag å susanne gick t jensens där vi åt mat. maten var sisådär. börjar bli mera regel än undantag på d stället. kanske ska strunta i d å gå nån annanstans...

efter maten gick vi över gatan å in på bishop, där smakade i alla fall vinet som d skulle!

när vi så skulle hem så visade sej inte vädret från sin bästa sida; regn å blåst.
å tunnelbanan gick lite långsammare pga hala spår...............

kom hem till slut, en dusch å sen soft i soffan m mannen.
en bra dag m ett bra slut!

Inga kommentarer: