onsdag 24 november 2010

lite jul

nu är julgardinerna på plats i matrummet och julduken ligger på bordet. tänkte sätta fram stakarna oxå men jag tror jag väntar ett par dar m d. d e ju inte första advent förrän på söndag.

nu har målarkillarna varit här. de skulle inspektera fönsterblecken och ev bättra på m lite färg. hm...jag var tvungen att påpeka att detta väder kanske inte e d bästa att måla i utomhus...de höll med men slängde ändå på lite färg här å var. de flyttade undan sakerna som stod i fönstrena men de ställde inte tillbax d efter sej så d fick jag göra. morr.

d snöar fortfarande. längtar inte ut direkt. i alla fall inte m barnvagn. d e en pest å en pina att vandra m barnvagn i snörusk. d far å alla håll å hur man än gör så far d rätt in i vagnen. tulle teodor....

ringde för att önska anna lycka till med andra ögonoperationen. jag hade bestämt fått för mej att dva i morrn men d va igår så hon var inte så pratglad. värk i ögonen kan inte va skoj. stackars. hoppas de ger med sej snabbt den här gången!

har tagit fram en bit kladdpepparkaka ur frysen å väntar ivrigt på att den ska tina. e nyfiken på om den e så god som jag tror att den e...

Inga kommentarer: