torsdag 25 november 2010

premiär i snön del 2

den här premiärturen i snön var inte alls lika kul som teodords första tur. jag tog mina nya fina vinterstövlar när vi prommade till centrum. det är en promenad på knappt 10 min. gick dit, handlade på kappahl och sen promenad hem och halvvägs hemma så känner jag att jag blir blötare å blötare om fötterna. mer om den högra än den vänstra.
väl hemma känner jag efter och mkt riktigt. skojävlarna läcker! den högra skon har dessutom inte foder hela vägen fram till tårna. jag var väl slarvig som inte kände efter men man räknar nog kallt med att ett par skor för 1200 pix ska kunna stå emot snö! det är ju inte ens blötsnö! usch å tvi fan så arg jag blev!
ringde till åhléns i vällingby men de hade inte den skon så då måste jag lämna tillbax den i city. vi ska in på lördag men vi får väl se om jag tar tuben in i morrn oxå. vill bli av med de döringa skorna så jag kan gå på jakt efter ett par nya. igen.... det är jobbigt att leta vinterskor. de ska vara varma, snygga, sköna och täta. är det föt mkt begärt>???

Inga kommentarer: