onsdag 10 november 2010

Zzz...

Snart skulle jag kunna ge vad som helst gör att få sova en hel natt. Eller i alla fall några fler sammanhängande timmar än tre... I natt var det nog rekord. Teodor vaknade inte mindre än FEM gånger och gac´v sej inte förrän han fick mat. Vad beror detta på? Är han helt enkelt skitanshungrig? Växer han som 17 just nu? Är det nån ny "fas"? Jag är nu måttligt road av dessa sk. "faser". Man kan läsa om dessa faser både här och där och hur länge de kan hålla i sej. Teodors "faser" håller alltid i sej i maxtid eller en extra stund. Ogillas.
Jag önskar jag visste hur jag ska göra för det här med att vakna varannan var tredje timme, det gör mej till en mindre bra mamma och en mindre bra fru och en mindre bra medmänniska.
När ska han sova en hel natt igen? Han hade ju en period då han sov hela natten (en fas som gillades) men den gick ju över. Då borde väl även denna fas ge med sej. Så småningom. Om så småningom ändå vore NU...

Lillen sitter just nu på mattan omgiven av leksaker och han pratar och jollrar och tjuter och har så skoj så. Hur söt som helst. Om han ändå kunde vara lika söt på nätterna...

Pappa skulle ha kommit hit idag men så blir det inte. Tyvärr. Det är fortfarande snökaos i Västmanland så han vill inte ge sej ut på vägarna. Det kan jag förstå men jag tycker i alla fall att det är trist. Hade sett fram emot lite sällskap. Teodor är snuvig idag med. Han vaknade med intorkat snor under och på näsan. Snutten... Så det får bli en innedag idag. Igen. har knappt varit utanför dörren sen i söndags. Var till tvättstugan en vända igår kväll, det är det enda. Trist var ordet, sa Bull. Trist, sa Bill.

Roger ska byta till vinterdäck efter jobbet idag. Vi skulle ha gjort det i helgen men det bortprioriterades. Lite knas kan man tycka nu då man tittar ut genom fönstret. Fast å andra sidan så har man ju lärt sej sen förut att det SMHI säger sällan stämmer...Men så klart att deras utsago skulle stämma den här gången...
Med det vill jag säga att det kommer att bli en lååång dag. Solokvist.

Men hej! Det är i alla fall ljust ute.........

Inga kommentarer: