måndag 8 november 2010

kallt å klarblå himmel

läser just på nätet att d e busväder på väg in. låter sisådär. inställda gotlandsfärjor bådar inte gott. jag e verkligen inte sugen på mer kyla å än mindre den där vita skiten som brukar medfölja kylan. usch å tvi!

för att inte tala om hur knepigt d e att klä en liten bebbe när termometern visar på minusgrader. tycker allt att d e lite svårt å veta vad å hur mkt han ska ha på sej...jag fick inte m nån instruktionsbok då han kom t oss. går d att efterbeställa?

vi har inte bytt t vinterdäck än. d e nog dax nu.

jag å caroline hade tänkt besöka öppna förskolan i blackeberg i morrn. hoppas att busvädret inte e för busigt..

pappa ska komma hit på onsdag. undrar om han far om d e busväder...

på torsdag ska jag å teodor troligen leka m sandra å hennes lilla signe. ja d vill säga om hon e kurant tills dess. d verkar som om att var å varannan bebbe e förkyld el har vattkoppor. vi vill inte ha vattkoppor. än.

på lördag kommer jessica, ploppen å alva hit på lite god mat. d ska bli sååå skoj! har inte träffat fru sjöblom nilsson på ett tag nu. ibland går d för lång tid mellan gångerna!

slutligen; söndagens eftermiddag skall jag tillbringa på berns i annas sällskap. d e utdelning av "årets mama" å jag hoppas att d blir en bra eftermiddag. lite mat, lite bubbel, lite mingel å så en goodiebag! ja å så får jag umgås m anna oxå, d gillas!

lilleman slocknade så nu avnjuter jag en kopp citronte å surfar runt lite. teven står på men d e bara en massa repriser; top model, greys, extreme home makeover, project runway osv. vet inte för vilken gång i ordningen d visar dravvlet. varför betala tv-licens?

Inga kommentarer: