söndag 28 november 2010

en fin lördag

klockan strax före 9 satt vi redan på tunnelbanan t telefonplan där vi besökte konstfacks julmarknad. vi kom en kvart innan de öppnade å slappstå ute å köa. gillas.

väl inne så bidde ja faktiskt besviken. visst, d fanns hur mkt fint som helst men d va såååå dyrt! jag kommer ihåg första gången jag å jessica var där å då fyndade vi tokbra grejer t tokbra priser. nu fanns d knappt en pryl under 200pix å mkt smycken låg över tusenlappaen. nej, usch fy säger jag!

for sen t city å lunchade på jensens. mat- å sovklockan hann slå t så ja var på mitt bästa (läs sämsta) humör innan ja fick mat i munnen. fredrik kom t restaurangen å han gick sen en repa m oss på stan. köpte en pulka m ryggstöd åt lilleman som han får i förskott i julklapp från patrik. vi invigde den på vägen hem f t-banan. har inte lagt över bilder än men de kommer en annan dag.

lagade lite mat å sen kl.16 kom finaste västeråsbruttorna å magnus. vi åt å drack å skrattade å pratade en massa jox. jag fick födelsedagspresent av dem å d va bla en ring m en grön knapp. jag hade örhängena i samma sen innan så ja bidde MKT glad!
fick oxå en inflyttningspresent av madde å den uppskattades av hela familjen, även teodor; en rosa barbapapa-spargris!

marängswiss t efterrätt å sen hamnade vi i soffan. strax efter tio for de hem å då la vi oss å somnade ovaggade.

teodor vaknade vid 4-snåret å nu e klockan halv 8 å han snusar fortfarande. d gör för övrigt även den långe. d e bara ja som e uppe i ottan.

första advent idag. ska tända första ljuset t frukost å sen ska ja få öppna paket idag. en dag i förväg eftersom roggan jobbar i morrn å ska dessutom jobba över. är väldans nyfiken på va d kan va... har oxå en hel påse m presenter från jessica som jag oxå ska få öppna idag. hon lämnde den hos oss då de var här på middag för ca 2 veckor sen. att jag hållit mej från att öppna dem är för mej en gåta....  ;O)

idag ska vi fara t söder å äta brunch för att fira min bemärkelsedag. d ska bli spännande å förhopppningsvis gott. har aldrig testat en brunch förut. konstigt nog...
ska sen lämna tillbax mina läckande skor.... känns sådär att börja gå på skojakt igen... d e inte lika enkelt att springa från butik t butik m barnvagn. å teodor e inte alltid så nöjd m att vandra i butiker. jag skulle vilja rusa från affär t affär tills jag hittar rätt pjuck...

nej nu ska ja ta å krypa ner i sängen bredvid den långe å se om ja kan väcka honom m att nypa honom på ett känsligt ställe...hihi..

Inga kommentarer: