onsdag 24 november 2010

innedag

dumma dumma snön å dumma dumma blåsten! ska träffa åsa å fina på tisdag nästa vecka istället.
så vad kan man då göra en hel dag inne?
har tvättat en maskin. det där inköpet är nog på vår topp-tio-lista på urbra inköp!
har ställt fram syskrinet så jag ska komma ihåg att laga rogers rock. han tappade visst en knapp igår och jag glömde sy i den. men jag var ju städtant igår så jag har inte så dåligt samvete för det. lade mej strax efter åtta...trött städtant.
magen har börjat ge ifrån sej suspekta läten så det är nog snart dax för lunch. få se vad det blir idag. sugen på grönmögelost. är oxå sugen på kyckling. kanske kan mixa de tu.
det ska komma hit några nyggare av nåt slag å kolla på fönstrena. nån slags besikting. vi fick en lapp i brevlådan igår om det å där stod det oxå att de gärna såg att man plockade undan i och framför fönster. då vill jag nog ha lite mer framförhållning. att efter en låång dag med både ståd å tvätt ställa sej å flytta saker...nej tack! det går felbort. ska de kolla fönster får de flytta saker själva. så d så!
nej nu är d mer kurr i platta magen (tur att) så jag får nog styra kosan mot spisen.

Inga kommentarer: