måndag 22 november 2010

Stoooora killen!

BVC-besöket idag visade på 12 110 g och 76 cm. Ingen liten kille heller!

Fick oxå veta att Baby semp 3 inte är kraftigare än Baby semp 2. Den är som att dricka ett glas vanlig mjölk, dvs ingen mättnad alls för bebben... Vilken tur att jag fick veta det. Kände mej dock lite som en urusel mamma som inte visste det....

Vi pratade oxå om Teodors sov- och matvanor och det är så att en bebbe på 8 mån ska inte behöva äta på nätterna så det vi kan göra är att vänja honom av med att få mat då han vaknar om nätterna. Jobbigt men det kanske blir bra i längden. Vi får se om vi kör det under julen då vi är lediga både jag å Roger eller om vi kör nu. BVC-sköterskan sa samtidigt att om vi tycker att det är ok att gå upp om nätterna så gör det inget det heller men att Teodor egentligen inte behöver mat om natten. Han ska kunna klara sej på det han äter under dagen. Vem har sagt att det ska vara lätt att vara förälder????

4 kommentarer:

sara sa...

hej igen! det här med barn det är kul det. sen jag skrev sist så har elias nu sovit hela nätter! först minskade dom ju med halva mängden välling, sen till bara en gång per natt. och sen har dom bara ignorerat att han skrikit och efter max fem minuter har han somnat om igen, och hela förra veckan sov han hela nätter utan att vakna. vilken seger! hoppas det går över för er lilleman snart med. kul att han växer så det knakar. ha det gott! KRAM

Ullis Gullis sa...

ååå det låter som en dröm!!! vi får se när vi ska ta tag i det där med att låta honom skrika. ser inte fram emot det men slutprodukten längtar jag efter! ;O)
ja han är en bamsekille!
kram på dej

Linda sa...

ja de är kul men inte alltid så lätt..har prövat att ge linus vatten ist om nätterna..inte alltid det funkar men till slut så kanske han vänjer sig av med det..ja att låta dom skrika är inge kul..prövade på julia med 5 minuters metoden..hemskt men väldigt effektiv..g fick nästan hålla i mig för jag inte skulle gå in:-))men det funkade..hon lärde sig att somna..dom är ju vana att man tar upp dom direkt dom skriker..sammam sak med vällingen..en vana..som man måste ta bort..lycka till..kram på dej..

Ullis Gullis sa...

hej linda! han somnar själv på kvällarna. skriker ibland i ca 5 min men vi lägger honom, säger godnatt å går ut. d funkar bra. lite ont i magen då han skriker men man har lärt sej att han somnar rätt fort så då går det an.
d e nattmålen som e kruxet. jag vet inte hur vi ska göra än. om han ska få äta de där 2 ggrna han vaknar nu el om vi ska vänja honom av med det. handlar nog mest om att jag vet att d blir jobbiga nätter innan han vant sej...
välling vägrar han fortf att dricka så d e mjölkersättn som han får.
var är instruktionsboken????
kram