tisdag 16 november 2010

kallt

usch så kallt det är på golven! sockor på!

ska nog ta en promenad till centrum idag. känner mej dock himlans seg så vi får se efter lunch om jag kvicknat till. hade tänkt spana in lite christmas gifts. vi får vällan se...

lilleman far runt i sin gåstol och han börjar se riktigt pumsig ut. få se hur lång tid det tar innan han ska sova.

såg just på nyhetsmorgon en cheesecake med pepparkaksbotten. hm..kanske ska testa att göra en sån nån dag. ja en dag då jag är lite alertare vill säga... och min långe man ska på bio i afton (ellr bio och bio, de ska se film på jobbet efter arbetstid men det får väl räknas som bio...) så det blir inte mycket till avlastning i afton. det är väl den där murphy som lagade så jag bidde seg idag, bara därför att. hm.

rachel ray lagar mat on the telly och min mage börjar kurra. åt frulle vid åtta så jag borde klara mej liiite längre än 2,5 timme.. kan man ju tycka...

testade en av de däringa chokladbarsen vi fick på mama-dagen igår. jag provade bananchoklad. den åkte rakt ner i sopen. usch å tvi!
anna hade visst gjort samma med apple pie-barsen...typiskt såna där nyttigheter. de är sällan eller aldrig goda...

på fredag får vi i alla fall storfrämmande; lillis å zeke kommer till hufvudstaden! roggan å zeke ska på konsert å jag å lillan ska umgås. nice1 jag hoppas att vädret e ok för då ska jag å lilleman åka in t city å möta dem där. eller i alla fall lillis ty zeke skall besöka musikaffärer the whole day. typ.

i helgen har vi tänkt besöka ett museum. jag var lite sugen på att se den där ungdomsutställningen på natushistoriska. vi får se. moderna var längesen oxå, vet dock inte vad som visas där. kanske etnografiska ska få ett besök av mej. där har jag inte varit nångång. weird.

1 kommentar:

Anna sa...

Bananchokladbaren gick ner, i brist på annat, igår kväll, men det var en nödraket. Hade mycket hellre smarrat på en riktig chokladkaka.